Det är svårt att skriva en svensk rubrik utan att få den låta smörig eller felplacerad

Jag vet inte vad det är, om det är vädret som skiftar, vilken sida jag vaknar på eller något annat. Men mitt humör svänger fram och tillbaka lite som det vill. Gårdagens gröna ängar är idag en tom grusparkering. Kanske är tiden på året eller ja, jag vet faktiskt inte alls vad det kan vara.
Kan vara att jag för några år sedan bestämde mig för att leva en roll och den fortsätter jag att leva efter. Det har blivit något ofrivilligt, en reflex kan vi kan kalla det. Något som jag inte kan komma ifrån, lite som att vandra efter en lång rak gata där allt bakom dig försvinner.
Vill jag ha det så här? Nej sjävklart inte, jag skulle ge mycket för att göra en del drastiska ändringar i mitt liv. Något stort, något revolutionerande. Få rätsida på en hel del saker. Jag har försökt, jag har gett det en chans, det har gått ett bra tag med men något stoppar mig. Jag stoppar mig.
Sen får man rensa systemen, tänka igenom allt lite, sova på saken och det hela känns lite bättre. Men det är som vädret, en grå dag som ger en liten bitter smak eftersom du saknar solen du upplevt och du längtar efter den där underbara dagen då solen aldrig tycks sjunka.
Kommentarer
Postat av: Jens

Såg senaste HIMYM avsnittet nu...Robin ser väldigt gravid ut!?! Kolla in de sista minuterna av avsnittet samt att hon har bara stora och pösiga kläder

2009-04-17 @ 00:53:44
URL: http://outshinethis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0