Påskhälsning

Åhh, solen skiner på min ljusa bringa, har precis satt på mig ett par shorts och plockat av mig t-shirten. Brevid mig står en nybryggd kopp java och trevlig musik spelas från datorn. Om man har det så här när man är fattig, undrar hur man har det när man är rik?

Hade inte så mer att säga än att önska en glad påsk.
Nu kan jag inte låta bli att undra varför man säger glad påsk, är det något som kommer från den judiska högtiden? Jesus tog ju under påsk, visst han återuppstod också men det känns inte som något man förknippar glad med. Nåja, är säkert någon som sitter inne med ett vettigt svar och jag överlåter det till er där ute.
Själv tar jag och njuter av solen ett tag till.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0