Times They are a Changin'

Hur kommer det sig att  vi är experter på att ge andra tips, komma med tankar och på andra sätt "hjälpa" människor när vi kan ha så svårt att ändra oss själva. Är det så att det är lättare att hjälpa en vän på något sätt en att göra det med oss själva? Om man ändå tog till sig sina egna ord och gjorde något vettigt av dem istället för att envist trampa på åt samma håll vi alltid gått åt. Oftast finns det grund och en del goda idéer mitt i alltihopa också. Det är inte bara saker som slängs ut för att vara vänlig utan det är en hel del bra saker som man borde ta till sig. Så ta dina egna ord, ta dina vänners ord och ta till dig dem. Kanske är det, det jag gjort i cirka två års tid nu, sagt vad jag ska göra utan att egentligen göra något åt det alls. Så jag tänkte faktiskt skippa allt det här kliché-tugget denna gång om vad jag borde göra, vad jag ska göra och allt det där. Jag vet det redan och jag vet att jag kan skriva ner det. Det intressanta är om jag kan förmå mig själv att göra det jag skriver istället för att skriva ner det jag ska göra.

Slutligen så vill jag bara säga att oavsett om pappa går mig på nerverna och jag vill flytta snarast, jag har gått arbetslös sen början av december förra året, jag troligen inte har tillräckliga betyg för att läsa det jag vill och inget högskoleprov att luta mig tillbaka på. Så kommer saker och ting alltid att ordna sig till det bättre till slut. Jag har troligen ett jobb på gång, jag kommer antagligen börja med att läsa en kurs tills programmet kommer igång och istället för att gå hemma och bli nervösa så har jag många fantastiska vänner som jag kan umgås med nästan varje dag så...
...Det gäller bara att härda ut när det är jobbigt, titta sig omkring och ta hjälp av dem omkring sig, för till slut ordnar det sig på något sätt. Även om det kan kännas mörkt och trist ibland.
Kommentarer
Postat av: Jens

"Du ser stickan i din grannes öga men glömmer bjälken i ditt eget"



jobb på G, sweet! Vill vi höra mer om

2009-04-21 @ 22:06:21
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Johanna

Du får lov att berätta om jobbet för mig, blir nyfiken... Men du lilla gubben, nu när du har förberett dig och sagt till dig själv så länge vad du borde göra så kanske du är redo för att sätta igång? Det är bara du själv som stoppar dig. Ingen och ingenting annat.

2009-04-21 @ 22:52:15
URL: http://lifeofjojo.blogg.se/
Postat av: Marcus

Jag gillar det där citatet, passar perfekt in på mig. Är väl inget stort, ska dit på torsdag och kolla kan dra mer "in person".

För övrigt så har du så rätt det du säger Johanna men någonstans från hjärnan till att det faktiskt händer något så tar det slut. Måste överkomma mig själv på något sätt.

2009-04-22 @ 00:01:48
URL: http://marcussoderholm.blogg.se/
Postat av: Mankler

Smart. När jag kör fast brukar jag skriva ner vad jag vill uppnå. Sen skriver jag vad jag kan göra för att uppnå det. Sen gör jag det jag skrivit. Det fungerar.

2009-04-22 @ 15:09:31
URL: http://mankler.blogg.se/
Postat av: Eskil

Marcus ska till Uppsala, lalalalala! =D

2009-04-22 @ 17:27:49
Postat av: Johanna

Med mig!

2009-04-24 @ 23:15:21
URL: http://lifeofjojo.blogg.se/
Postat av: Marcus

Finns tillräckligt av mig så att alla ska få "njuta" av mig!

2009-04-25 @ 14:15:14
URL: http://marcussoderholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0