Jobb, vad det egentligen är och en dag att fira

Så vad är det då som har fått mig att gå från samhälletsdrägg till att bli en av kronansstolta och hederlig skattebetalare?
Ska jag börja kränga gödsel utanför Ica i sommar? Ska jag lägga om kullerstenen på Stora Torget? Kanske sitta bakom ett stort skrivbord och vara assistent åt Joachim Posener?
Nej det är inget av de ovanstående utan istället har jag fått ett ofattbart glamoröst jobb på Landstinget. Jag ska åka runt i länet och städa dammiga hörn, putsa fönster, har jag tur får jag glida runt på en sån där cool maskin som städar golv med.
Det är iallafall ett jobb och efter 5 månader ska det bli trevligt faktiskt, sen att jag får jobba en månad extra och slippa skiftgång är trevligt. Kan nog ha ett liv utanför jobbet den här sommaren, det var längesedan sist.

Vad annars händer så här den 25:e april.. Kollar man almenackan så har Marcus namnsdag idag. Tack tack alla för dem som har nämnt det under dagen...
Vad kvällen har att erbjuda är en fråga i sig, tydligen så har alla andra viktigare saker för sig, så firandet av att jag äntligen fått jobb ser ut att bli jag, alkohol och lite Bonnie Tyler.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0