Lite Beatles och lite Hellman

Jag fick ett ryck i helgen och har sedan dess praktiskt taget bara lyssnat på Beatles. Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om Liverpool-gruppen men det känns som det mesta redan är skrivet, eller finns i något radioprogram eller dokumentär på tv. Så jag låter det var och tipsar istället om den sista skivan som Beatles spelade in (inte samma som den sista de gav ut) Abbey Road. Skivans första sida innehåller låtar som "Come Together", "Something" och "Octopus's Garden". Medan den andra innehåller en av mina favoriter och en av George Harrisons bättre låtar "Here Comes the Sun" sedan fortsätter den med ett åtta låtar långt medley med en hel del riktigt bra låtar som "You never give me your money", "Golden Slumbers" och "The End".
Jag skulle kunna fortsätta med flera av deras skivor men det räcker så, en annan skiva jag lyssnat en hel del på är Jakob Hellmans "...Och stora havet" också en kanonskiva som är Hellmans (som har familj i Falutrakten) enda skiva. En skiva som bland annat har blivit framröstad som bästa skivan någonsin i Sverige.
Ger smakprov från de båda.

Jakob Hellman - Vara Vänner

The Beatles - Medley (Golden Slumbers, Carry the Weight, The End)
Kommentarer
Postat av: Bjarki!

hur går det med bloggen =) ?

2009-05-15 @ 01:41:55
URL: http://bjarki.se/blogg/
Postat av: Marcus

Inte särskilt bra, får bli lite mer till helgen då jag känner att jag orkar och hinner, ser man till layouten på den så är det ännu värre.

2009-05-15 @ 14:58:30
URL: http://marcussoderholm.blogg.se/
Postat av: Bjarki!

vi flyttar dig till wordpress =)

2009-05-20 @ 12:54:58
URL: http://bjarki.se/blogg/
Postat av: y

Du skriver riktigt bra, you've got the looks och du är intressant. Ville bara kommentera. / någon du inte riktigt känner.

2009-07-31 @ 15:41:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0